Ξεπούλημα του ΟΣΕ και προκλητική απόλυση του Γενηδούνια

  Πιστά στον δρόμο της συγκάλυψης στην υπόθεση των Τεμπών οδεύει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, προκειμένου να κρύψει τις ευθύνες της εγκληματικής πολιτικής της, σχεδιάζοντας ταυτόχρονα την επόμενη ημέρα στο σιδηρόδρομο με «συνταγή» το αντιλαϊκό μοντέλο ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας την τελευταία 15ετία.

   Στη βουλή κατατέθηκαν τις προηγούμενες μέρες δύο δικογραφίες για τους πρώην υπουργούς Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή και Χρήστο Σπίρτζη, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Παύλο Μαρινάκη, να προαναγγέλλει ότι «το μοντέλο Τριαντοπούλου είναι οδηγός για επόμενες περιπτώσεις», δηλαδή παραπομπή στο φυσικό δικαστή.

    Ο πρόεδρος της βουλής, Νικήτας Κακλαμάνης, ανέφερε ότι η δικογραφία είναι διαθέσιμη για να διερευνηθούν… τυχόν ποινικές ευθύνες του Καραμανλή, του υπουργού δηλαδή που κουνούσε το δάχτυλο καt

ι εγκαλούσε όσους προχωρούσαν σε καταγγελίες για την κατάσταση στο σιδηρόδρομο, λέγοντας λίγες μέρες πριν την τραγωδία στα Τέμπη πως «είναι ντροπή να θέτετε ζητήματα ασφαλείας».

    Παράλληλα, αναδεικνύονται οι ευθύνες για την κατάσταση στον ΟΣΕ και στο σύνολο των μεταφορών της χώρας, όχι μόνο των δύο κυβερνήσεων Μητσοτάκη και εκείνης του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά όλων όσων έχουν καθίσει σε υπουργικές και πρωθυπουργικές θέσεις τις τελευταίες δεκαετίες. Κανείς όμως μέχρι σήμερα δεν είδε και δεν άκουσε…

    Ήρθε όμως ο αγώνας των συγγενών των θυμάτων τα δύο αυτά χρόνια και ο λαϊκός παράγοντας, με τα εκατομμύρια λαού που κατέβηκαν στους δρόμους στις 28 Φλεβάρη, για να ασκήσουν αφόρητες πιέσεις στο Μητσοτάκη και στο επιτελείο του, αναγκάζοντάς τους να φέρουν το θέμα στη βουλή, έστω και με αυτόν τον τρόπο.

    Την ίδια ώρα, το πολυαναμενόμενο πόρισμα του ΕΜΠ για την τραγωδία και τα αίτια της μεγάλης πυρόσφαιρας καθυστερεί αδικαιολόγητα εδώ και περίπου έναν χρόνο, παρά το ότι υποτίθεται ότι ήταν έτοιμο.

        Αντιλαϊκό μοντέλο περαιτέρω ξεπουλήματος του ΟΣΕ, όπως της ΔΕΗ

    Η πολυαναμενόμενη αναβάθμιση της ασφάλειας και η ενίσχυση του σιδηροδρόμου δεν ήρθε τελικά αμέσως μετά την τραγωδία στα Τέμπη, όπως είχε εξαγγελθεί, αλλά δύο χρόνια μετά. Με φόντο τη μεγάλη κινητοποίηση της 28ης Φλεβάρη ο Μητσοτάκης ισχυρίστηκε ότι αυτό θα διαρκέσει επιπλέον δύο χρόνια και θα υλοποιηθεί το 2027.

    Επιπλέον, στο υπουργικό συμβούλιο στις 28 Απρίλη, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις αλλαγές που έρχονται στον ΟΣΕ με το νομοσχέδιο Κυρανάκη, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι θα ακολουθηθεί μοντέλο ΔΕΗ, δηλαδή θα πραγματοποιηθεί και εδώ το ξεπούλημα και η αποψίλωση που υπέστη η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού.

    Μάλιστα ο Μητσοτάκης διαφήμισε την «ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και την επιτάχυνση διαδικασιών», όπως και τη «στελέχωση της εταιρίας με όρους ιδιωτικής οικονομίας», σημειώνοντας πως «σκοπός μας είναι ο ΟΣΕ να γίνει νέα ΔΕΗ». Ωστόσο, όσο και αν η κυβέρνηση θέλει να «χρυσώσει το χάπι», το μοντέλο που προωθεί είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με περαιτέρω ξεπούλημα του οργανισμού στο ιδιωτικό κεφάλαιο, όπως συνέβη κατά τα μνημονιακά χρόνια με τη ΔΕΗ, η οποία έχασε κρίσιμες υποδομές που δόθηκαν βορά στους ιδιώτες.

    Οι απολύσεις, οι ελαστικές μορφές εργασίας, η είσοδος των ιδιωτών κλπ κυριαρχούσαν, ενώ η περιβόητη «απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας» είχε φέρει εκτόξευση των τιμών στους λογαριασμούς πολύ πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία. Τα βάρη φυσικά εξακολουθεί να επωμίζεται η συντριπτική πλειοψηφία των λαϊκών νοικοκυριών, σε μία περίοδο που λύγιζε κάτω από τις σκληρές αντιλαϊκές πολιτικές λιτότητας.

   Χαρακτηριστική της λογικής του κυβερνητικού επιτελείου είναι η εξαγγελία του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, για συγχώνευση της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ, με ταυτόχρονη ενσωμάτωση της δραστηριότητας διαχείρισης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού από την ΓΑΙΑΟΣΕ.

   Διέλυσαν δηλαδή με τα μνημόνια σε τρία κομμάτια ένα δημόσιο οργανισμό και τώρα θέλουν να τον ενώσουν ξανά, αποψιλωμένο και με το μπάσιμο ιδιωτών.

    Ακόμα, τα νέα συστήματα ασφαλείας και τα συστήματα παρακολούθησης των εργαζομένων με κάμερες και καταγραφές συνομιλιών, που εξήγγειλε η κυβέρνηση Μητσοτάκη, προμηνύουν νέο «χορό» εκατοντάδων εκατομμυρίων για τα ξένα και εγχώρια μονοπώλια των κατασκευών και της ψηφιακής τεχνολογίας.

    Το κόστος φυσικά θα επωμιστεί το επιβατικό κοινό, καθώς οι «επενδύσεις» αυτές και ο τρόπος που αναμένεται να υλοποιηθούν, οδηγούν σε νέα αύξηση της τιμής του εισιτηρίου και επιπλέον οφέλη για τις εταιρίες. Μην ξεχνάμε ότι η σύμβαση του Δημοσίου με τη Hellenic Train προβλέπει κρατική επιδότηση σχεδόν 750 εκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα 15 χρόνια.

    Το ασφυκτικό εργασιακό πλαίσιο, οι τιμωρίες και οι ελαστικές μορφές που προμηνύονται για τους εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο, αποτελούν επίσης προάγγελο για όσα θα επακολουθήσουν και σε άλλους κλάδους.

      Εκφοβιστική και προκλητική απόλυση του Κώστα Γενηδούνια

    Μέσα σε αυτά ήρθε και η απόλυση του πρώην προέδρου των μηχανοδηγών, Κώστα Γενηδούνια, από τη Hellenic Train, ο οποίος είχε προβεί μετά το δυστύχημα στα Τέμπη σε σειρά αποκαλύψεων για τη διαλυτική κατάσταση στο σιδηρόδρομο και τις καταγγελίες των εργαζομένων που επί χρόνια δεν εισακούγονταν.

   Πρόκειται για μία εκφοβιστική, προκλητική και εκδικητική ενέργεια από την πλευρά της εργοδοσίας, λίγη μέρες πριν τις εκλογές του σωματείου των μηχανοδηγών που θα διεξαχθούν στις 14 και 15 Μάη.

   Τόσο το σωματείο των μηχανοδηγών όσο και σωματεία εργαζομένων στο σιδηρόδρομο, αλλά και σε άλλους κλάδους, καταγγέλλουν την απόλυση του Κώστα Γενηδούνια και ζητούν άμεσα την επαναπρόσληψή του.

   πηγή: Λαϊκός Δρόμος