Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

Συγχωνεύουν 12 σχολεία στην Ηλιούπολη! Ο Δήμαρχος συναινεί και επικροτεί!

Του Γιώργου Σόφη, εκπαιδευτικού
δημοτικού Συμβούλου στο Δήμο Ηλιούπολης

Ως εκπαιδευτικός και δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Ηλιούπολης (με τη δημοτική Κίνηση ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ) καταγγέλλω τη μεθοδευμένη επιχείρηση του Δημάρχου Ηλιούπολης κ. Βασίλη Βαλασόπουλου για συγχώνευση Δημοτικών σχολείων και Γυμνασίων στο δήμο μας σε αγαστή συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής.

Όπως είναι γνωστό το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει συγχωνεύσεις σχολείων, καταργήσεις σχολικών μονάδων, συμπτύξεις ώστε να δημιουργηθούν πληθωρικά τμήματα (στο σχεδιασμό του υπουργείου, θα εξαντλείται το αντιπαιδαγωγικό όριο των 25 μαθητών και 30 μαθητών ανά τάξη, στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αντίστοιχα). Οι προθέσεις του υπουργείου Παιδείας για μείωση με κάθε τρόπο του κόστους λειτουργίας των σχολείων έχoυν φανεί ήδη καθώς φέτος έγιναν οι λιγότεροι διορισμοί της τελευταίας δεκαετίας, καταργήθηκε ουσιαστικά η Πρόσθετη και η Ενισχυτική Διδασκαλία, αποψιλώθηκαν τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, οδηγήθηκαν σε κλείσιμο πολλά Αθλητικά Σχολεία. «Πολιορκητικός Κριός» αλλά και «Δούρειος Ίππος» σε αυτή την προσπάθεια είναι οι νέοι διοικητικοί- «καλλικρατικοί» θεσμοί, που με τον εκβιασμό της υποχρηματοδότησης, μιας και σημαντικές αρμοδιότητες θα περάσουν από το κεντρικό στο περιφερειακό επίπεδο με παράλληλη μείωση των πόρων, θα πιέζουν για συγχωνεύσεις, καταργήσεις και άλλα «νοικοκυρέματα».

Τι λέει ο κ. Δήμαρχος αναπαράγοντας κατά λέξη τις υποκριτικές αναφορές της Περιφερειακής Διεύθυνσης; Ότι οι συγχωνεύσεις «θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αναβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου μορφωτικού αγαθού στους μαθητές της πόλης μας». Οφείλουμε να ρωτήσουμε: Από πότε αυτοί που σχεδιάζουν και υλοποιούν το σχολείο της ακριβοπληρωμένης αμάθειας, αυτοί που κατάργησαν την πρόσθετη διδακτική στήριξη, αυτοί που μείωσαν τις δημόσιες δαπάνες για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, αυτοί που καταδικάζουν τα παιδιά μας στην ανεργία ενδιαφέρονται για την «αναβάθμιση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης»;

Τι θέλουν; Λιγότερα σχολεία, λιγότερα «έξοδα» –βλέπε δαπάνες–, μεγαλύτερα τμήματα μαθητών - περισσότερα μαθησιακά ελλείμματα, εξαφανισμένοι αντισταθμιστικοί - υποστηρικτικοί θεσμοί, λιγότεροι εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτικοί σε διαρκή ομηρία και περιπλάνηση, αφού θα μειωθούν δραστικά οι οργανικές θέσεις άρα και η δυνατότητα για μεταθέσεις - αποσπάσεις. Αυτοί είναι οι στόχοι των συγχωνεύσεων - καταργήσεων σχολείων.

Μιλάμε ουσιαστικά και τυπικά για «εκτέλεση συμβολαίου θανάτου», με αυστηρώς λογιστικά κριτήρια, του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα (όποιου είχε απομείνει) της σχολικής εκπαίδευσης, των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, των διορισμών και των προσλήψεων.

Το υπουργείο Παιδείας, με τη συνδρομή διαφόρων «προθύμων» διακινητών της πολιτικής του (καλή ώρα του Δημάρχου Ηλιούπολης), χρησιμοποιεί τη γλώσσα του Αισώπου και της Χαλιμάς. Παρουσιάζει τις συγχωνεύσεις σαν παιδαγωγική ανάγκη για τη λύση υπαρκτών προβλημάτων σχολικών μονάδων. Κανένας ας μην ξεγελαστεί: Οι συγχωνεύσεις, αυτές σήμερα, οι άλλες του χρόνου (γιατί σίγουρα θα υπάρξει και συνέχεια) χρησιμοποιούνται ως «Δούρειος Ίππος», ως προπέτασμα καπνού, για να καλυφθεί η βασική κατεύθυνση για τη δημιουργία των φθηνών μαζικών σχολείων του «Καλλικράτη», που θα καλύπτουν μέρος των λειτουργικών τους δαπανών από χορηγούς γονείς –πληρώστε για θέρμανση, για φύλακα, για καθαρίστρια, για επισκευή των υπολογιστών και των διαδραστικών  πινάκων που χάλασαν κ.λπ.– και άλλους χορηγούς που καιροφυλακτούν.

Αυτά είναι τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας και του Δημάρχου Ηλιούπολης κ. Βασίλη Βαλασόπουλου (ο οποίος ας σημειωθεί είναι και ο πρώτος σε όλο το λεκανοπέδιο που καλοδέχθηκε τις συγωνεύσεις) και της δημοτικής του παράταξης. Το εάν θα γίνουν πράξη εξαρτάται αποκλειστικά από τη στάση όσων θίγονται από αυτά. Κοντολογίς εξαρτάται από τη στάση των εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων που στέλνουν τα παιδιά τους στη δημόσια σχολική εκπαίδευση, των εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών που φοιτούν σ΄ αυτήν καθώς και των δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών που εργάζονται σ΄αυτήν. Απαιτείται ενότητα θεωρίας (Όχι στο σχολείο της αγοράς και της ακριβοπληρωμένης αμάθειας), ενότητα θέλησης (αγώνας μαζικός πανεκπαιδευτικός) και ενότητα δράσης (όλοι μαζί μπορούμε). Εάν αυτό επιτευχθεί (και μπορεί να επιτευχθεί) τότε τα όνειρα του Υπουργείου Παιδείας θα γίνουν οι εφιάλτες του.

Η πρόταση της Περιφερειακής Διεύθυνσης με την οποία ο Δήμαρχος Ηλιούπολης δηλώνει τη συμφωνία του αφορά 4 Γυμνάσια και 8 Δημοτικά Σχολεία:

Συγκεκριμένα για την Ηλιούπολη προτείνεται

4ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης (με 9 τμήματα και 193 μαθητές) και 6ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης (με 9 τμήματα και 209 μαθητές - τα οποία συστεγάζονται - να συγχωνευθούν σε ένα Γυμνάσιο με την ονομασία 4ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης (με 18 τμήματα και 402 μαθητές).

5ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης (με 6 τμήματα και 118 μαθητές) και 8ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης (με 9 τμήματα και 181 μαθητές) – τα οποία συστεγάζονται – να συγχωνευθούν σε ένα Γυμνάσιο με την ονομασία 5ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης (με 15 τμήματα και 299 μαθητές).

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 10θέσιο, Λειτουργικά 9θέσιο) και το συστεγαζόμενο 14ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 6θέσιο, Λειτουργικά 6θέσιο), συγχωνεύονται σε σχολική μονάδα με την ονομασία 1ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 12θέσιο, Λειτουργικά 14θέσιο ή 15 θέσιο)

Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 11θέσιο, Λειτουργικά 9θέσιο) και το συστεγαζόμενο 18ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 6θέσιο, Λειτουργικά 6θέσιο) συγχωνεύονται σε σχολική μονάδα με την ονομασία 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 12θέσιο, Λειτουργικά 15θέσιο)

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 10θέσιο, Λειτουργικά 8θέσιο) και το συστεγαζόμενο 16ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 9θέσιο, Λειτουργικά 7θέσιο), συγχωνεύονται σε σχολική μονάδα με την ονομασία 3ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 12θέσιο, Λειτουργικά 15 θέσιο)

Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 10θέσιο, Λειτουργικά 9θέσιο) και το συστεγαζόμενο 22ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 6θέσιο, Λειτουργικά 6θέσιο), συγχωνεύονται σε σχολική μονάδα με την ονομασία 13ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης (Οργανικά 12θέσιο, Λειτουργικά 14θέσιο ή 15 θέσιο)

Το συμπέρασμα του Δημάρχου: «Κατόπιν αυτών κρίνουμε ότι οι προτεινόμενες συνενώσεις στην πόλη μας, όχι μόνον δεν θα προκαλέσουν κανένα πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, ή οποιαδήποτε υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά αντίθετα θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αναβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου μορφωτικού αγαθού στους μαθητές της πόλης μας».